Nederlands

Pullman 36232 Tank car, H0, Deutz, Nieuwe Matex NL, black, NS, Periode III, DC

Artikelnummer: PULL36232
Artikel 9 van 46
€ 36,95 (inclusief btw)
Voorraad 3 stuks

Pullman 36232 Tank car, H0, Deutz, Nieuwe Matex NL, black, NS, Periode III, DC.

Nieuw product van Pullman inclusief 21% BTW.

Vóór de Tweede Wereldoorlog erkenden de heersers al een aanzienlijke vraag naar tankwagens voor het vervoer van brandbare vloeistoffen, vooral om een ​​betrouwbare bevoorrading van materialen op militaire bases te garanderen. Zuinig omgaan met hulpbronnen was een belangrijke vereiste voor de ontwikkeling. Met inachtneming van deze eisen ontwikkelde Westwagon in Keulen-Deutz een ketelwagen zonder apart frame, waarbij de aankoppelbok aan de tank was gelast. Om schade aan de tank zelf als gevolg van de sleep- en stootkrachten bij normaal gebruik te voorkomen, heeft het onderste deel van de tank de vorm van een trog. Met andere woorden, er zijn geen ketelschalen zoals voorheen het geval was. Van deze tweeassige auto, vernoemd naar de locatie van het hoofdkantoor van de fabrikant, werden tussen 1941 en 1944 ongeveer 2000 exemplaren gebouwd. Terwijl de auto's van de eerste serie aan particuliere eigenaren werden geleverd, werden militaire commando's zoals de Luftwaffe (Duitse luchtmacht) Force) ontving het grootste deel van de latere leveringen. Slechts heel weinig olievakbonden ontvingen deze auto's. Alle rijtuigen stonden geregistreerd bij de Duitse staatsspoorwegen, die intussen alleen nog Deutsche Reichsbahn heette. Na de Tweede Wereldoorlog bleven de meeste particuliere auto's bij de opvolgers van de olievakbonden, terwijl de staatsvoertuigen werden overgedragen aan de Vereinigte Tanklager und Transportmittel GmbH VTG (Consolidated Tank Storage and Transport GmbH), die op 5 november werd opgericht. 1951. In 1953 bezat de VTG in totaal 9791 ketelwagens van verschillende uitvoeringen. Zo werd in 1961 een groot aantal ketelwagens overgedragen aan de Industrieverwaltungsgesellschaft IVG (Industrial Administration GmbH). Deze wagens waren bedoeld voor de bevoorrading van militaire bases met bedrijfsvoorraden en waren tot en met tijdperk IV individueel of in groepen in heel Duitsland te zien. Particuliere exploitanten zoals Shell, ESSO, ARAL of Texaco gebruikten de Deutz-auto's tot en in tijdperk IV. De laatste exemplaren werden in 1990 buiten gebruik gesteld.

Klanten reviews

[WEBWINKELKEURWIDGET layout=new_default theme=dark color=#FE008C show=yes view=slider amount=6 width=auto width_amount=280px height=175px interval=5000 language=nld]

Laatste update

03-05-2024 60x Tweedehands Marklin materieel toegevoegd.

03-05-2024 Marklin Bruggen, Peilers, C rails, M rails aangevuld en toegevoegd.

03-05-2024 40x Tweedehands DC materieel toegevoegd.

01-05-24 Nieuwe Tillig H0 Railadventure wagens toegevoegd.

Contacteer ons

We zijn er om u te helpen, e-mail ons op info@modeltreinhuis.nl voor vragen of opmerkingen.

We waarderen uw mening. Deel uw ervaring met ons door een Google-review te plaatsen.

Modeltreinhuis.nl is geregistreerd bij de KVK onder nummer 81964048 en ons BTW-nummer is NL003631136B22.

Nieuwsbrief

Meld u aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden
© 2021 - 2024 Modeltreinhuis | sitemap | rss